Re-makeover

Ska man älta personliga problem i bloggform får man se till att det är intressant. Eller åtminstone roligt.
Nu ska det bli ändring. Alltså roligt eller intressant för allmenhten from now on. Starting now
on

Långa ensamma nätter got me thinking. Fördomar - har dom, hatar dom. I smålandstidningen fanns en liten notis om att Selmia (el. dyl.) öppnar sig egen frisörsalong. egen. (och är 18 år gammal men det är en annan sak) Frisörsalongen heter Mias hårsalong. Selmia kallar sig Mia och då tänker jag två saker. Fler kommer gå dit, och det var smart.

Tycker jag inte om! Visst får hon göra så, hennes smeknamn borde nog vara Mia. Det jag ogillar är mina spontana reaktioner. Att hon gör det för att få mer kunder; och att jag tror det faktiskt är så.

Igår under lång ensam natt tänker jag vilket som är värst.
Att ha fördomar, veta om det, kämpa emot, men inte komma någonvart.
eller
Att ha åsiker, tala högt om det och inte skämmas för vad man inte ens tror är fördomar. 

Åhh, allt låter bättre i huvudet. Men nu är jag mer på G. Ses snart förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0