Foto- och bildteknik Ht09

Båda mina vänner/klasskamrater har nu skriftligt utvärderat och verkligen tänkt igenom intrycken de fick under vårt första lektionspass. Jag har  mer idisslat och pysslat med annat. Har nu tagit mod till mig, tror det måste vara nyttigt att tänka...någon gång ibland. Jag har trots allt en annan ingång till fenomenet fotokurs. 

Det var absolut inget som var helt nytt för mig, eller som borde kännas helt nytt ska jag väl säga - för det gjorde det. På Sörängen hade jag 3 h foto och 3 h grafisk form i veckan. Vår lärare hette Gudrun Romeborn, (188 googleträffar, den första är inte facebook, och det säger väl något) och hon är utbildad och verksam fotograf. Så trots att vi fick ägna en lektion åt varje teknikalitet; bländare, slutare, studion m.m så var det nu
en helt annan grej.

Det var tekniskt, innehäll bakgrundsfakta, lite historia och när powerpointen väl kom igång - inte en lugn sekund. Ibland kom jag på mig själv med att luta mig så långt fram att armbågarna hamnade nästan över kanten där fram. (kroppsspråket är 70% av kommunikationen)
Visst jag, fattade inte allt, och hade kunnat vara mer frågvis. Fick ändå någon rim och reson i det mesta av det grundläggande.

Vill hela tiden lägga in små brasklappar av typen: "tycker/känner/tror jag", men jag har banne mig inte börjat skriva blogg för att inte få låtsas vara säker på min sak en enda gång?!  


 Anders d.ä & Anders d.y verkar vara bra lärare, med relativt olika teknik och elevbemötande. (tror jag) Däremot är datasalens datorer som vanligt under all kritik. Av de 25 som efter lektionen gick dit för att testa att logga in var det väl Nina och ett par tre stycken som det funkade för. Jag testade igen tisdag förmiddag - inga problem.

Problem är däremot ambitionsnivån. Från sekunden vi blev frisläppta tills vem vet, om jag inte tvingats tänka på det, har jag inte ägnat en sekund åt varken läxor (se infogad bild), skriva rent mina anteckningar eller ens testa sanningshalten i dom på eriks systemkamera...

 
Illa, och jag befarar att det kommer bli sämre innan det om möjligt blir bättre.
Jag kan inte hantera pressen att vara utan press!! Jag är en såndär riktig industripoet som inte kommer med något vettigt förräns klockan blir fem i fyra och man inte får gå hem utan att ha lämnat in nåt ^^

Önska mig lycka till. Önska LiLo08mo lycka till, tack..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0