Frusen

"Radiatorerna luftas" hemma hos oss just nu. Folk har varit här och bytt ut termostaten till nåt nyare och gjort något annat så att elementen inte kan vara igång på ungefär en vecka. Jippi. Det är kallare inomhus än utomhus, vilket ger en del delikata problem...
Jag hade nämligen min första vikariedag för hösten i tisdags, började vid nio. Usch vad kallt det är, tänker jag, men det är ju snart höst också. Tar på mig tre (!) tröjor, och..långkalsonger.. Det måste vara nytt rekord tyvärr. Annars kan jag ändy tycka det är okej att ha dubbla stumpor från typ..september. Men måste man så måste man! Dessvärre upptäckte jag snabbt att jag måste inte alls... Det var jättevarmt, hela den dagen.. Visst, morgonen var lite kall som det brukar bli under hösten. Sen höll jag på att sakta avlida. T-shirt var för mycket, och då hade jag andå vikt upp jeansen till knäna o tagit av mig till ett socialt accepterat minimum ;)

Jobbet då? Å det är så kul :) En stor anledning är att barn känner igen mig och minns, och det hade jag inte trott! En sak att K, fem år, hoppar upp i mitt knä som inget hade hänt, jag har ändå känt henne sen innan hon fyllde tre.. :) Men A är en helt annan sak. Två år gammal och så go att jag vill ta med honom hem varje gång vi ses :) "Lova lalla pade" (Lova, jag vill ha en spade) sa han ofta till mig i våras. I tisdags ropade han återigen efter mig, så att det hördes över hela gården..

Och igår skanderade tre tjejer (K, T & N, så jag vet) mitt namn samtidigt som de gungade, om och om igen.. Det är lätt att få storhetsvansinne när man blir behandlad så :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0