juwlen -09

22 dec: lite stressad. städar lägenheten.
23: hämtar julgranarna (dumt men vi tog 2) i mållebo. rimmar och packar klappar.

24:
9:30 går själv till ågatan för att göra köttbullar, något jag frivilligt erbjudit mig att göra. Ingen vaken när jag kommer, får ringa på och väcka mamma.
11:00 klar med bullarna, hittills är bara mamma och pappa vakna där hemma.
14:30 jullunch
15:00 börjar spela in kalle anka
16:15 tittar på kalle anka
17:30 delar ut julklapparna
19:00 spelar in karl-bertil jonssons julafton
20:00 tittar på karl-bertil jonssons julafton, när alla juklappar blivit utdelade
kvällen: tittar på någon "sagan om.." som går på sexan, spelar majas julklapp qube. 
00:30 går hem

25:
11:15 erik ringer och frågar sin mamma när vi ska vara i nässjö. när han lagt på minns han inte vad hon sa, men gissar på 11:30 eller 12:30. Blir lite irriterad :)
12:40 anländer till ingsbergsgatan och eriks moster med man. äter nästan på en gång, en jättegod älggryta.
dagen: delar ut lite julklappar familjerna emellan, och till eriks mormor, som även fyller år idag.
e.m-kväll: åker och lämnar claes på stationen, och sen ut till landet. Hjälper emma i stallet, härligt med lite kroppsarbetet =) Föräldrarna kommer och maten plockas fram. Julbord med det bästa på. Sätter oss i vardagsrummet och ger varandra ytterligare lite julklappar, erik och jag får det vi gett varandra. (I mitt fall; en mixer och en bok om smoothies :D) Spelar spelet jag fått, qube.
01:00 kommer hem efter en jättebra dag. Mätt, nöjd och glad över allt jag gett.

Tack för denna helgen alla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0