lite illamående har ingen dött av..

..förutom den sociala döden. Hade så många superbra planer som jag tänkte ta itu med denna helgen =) Det är fortfarande mindre än en vecka sen jag fyllde, så jag hade bra anledningar också :) Istället börjar fin-helgen med att jag helt plötsligt - efter att ha varit dödshungrig inte får i mig en bit av farmors mat dit vi var bjudna i torsdags... Ligger på deras soffa och sover (!) tills fördämningarna brister några gånger (en gång tack vare farfars vansinnessvängar påväg hem ^^) och faktumet står plågsamt klart för mig: Skryt aldrig om att du inte varit magsjuk på flera år. Det är ju någonting som går nu, främst på sjukhus och äldreboenden naturligtvis, men även på förskolan där jag jobbade två gånger förra veckan.
Jag får medge att det kunde varit värre - jag lyckades undvika den dan när barnen blev sjuka där, och hade ingen som helst anledning att tro att jag fångat något. Mer än 24 timmar efter jag kommit hem därifrån, då fick jag det. Asch :(
Dessvärre ringde emmie från kullalyckan i morse och undrade om jag kunde jobba, men mitt samvete sa nej. Två friska dagar ska det vara, och helt ärligt är jag nog 75% frisk just nu.. Vilket innebär ingen gympa ikväll heller. Synd att jag ska leva upp till den så milda grad på helgerna att veckorna i övrigt är helt tomma, och bara en viloperiod fram till the funny stuff.
Nåväl, mig veterligt blev ingen smittad av mig konstigt nog, till och med erik har klarat sig hittills, jag sov på soffan i fredags för hans skull :) I samma anda skulle man kunna se hans begäran att jag skulle åka och handla kattsand som hans återgäldning till mig (!?)
I vilket fall som helst så hoppas jag att jag kan få en chans till i fråga om det lilla jag missade. Vissa saker går inte att ta igen; bioklubben med nina och världens bästa film, ob-jobb på kullalyckan. Däremot kanske ett kalas för mig, och en dansträning med agnes kunde komma på fråga. Den som lever får se. Och som sagt: lite illamående har ingen dött av.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Men hallå, du var sjuk och fick sova på soffan? Det var ju visserligen snällt av dig men bör inte sjuklingen få sängen?

2009-02-17 @ 10:18:29
URL: http://hoya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0