sugen...

ända sen vi kom hem vid sjutiden har jag vetat att jag skulle kunna äta något mer ikväll, och frågan var bara vad jag var sugen på.
Har försökt med mycket, men inget har riktigt stämt.. glögg, russin, mandlar, schweizerchoklad, ostbågar, sourcreamchips, clementin. Inte bara mat förresten. Det är ju helgkväll, man får väl passa på liksom.. Men nu sitter jag här, växlar mellan tvn, vita huset-dvd och datorn - precis som en vanlig vardag.. Besviken!

efter att ha tänkt igenom allt vi har att tillgå såhär spontant; ben&jerrys-glass, tacopaj, macka, te, oboy, annan choklad, broccoli, tigerkaka, annan kaka; har jag kommit på en sak som skulle kittla dödsskönt i kistan: balsamvinäger och olivolja på en nygjord sallad med avocado, fetaost och tomat i. Har vi inte hemma så det blir inget med det.

Tröstar mig med mat-celibat, utsätts för annan celibat, och önskar att jag var kaffedrickare så man alltid skulle ha ett gott beroende att falla tillbaka på. . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0