Rutinkvällstankar

Idag har jag lyst med flitens lykta över hemmet. Dammsugit och våttorkat nästan alla golv. Bestämt vad vi ska äta, och tillagat detta. Haft dåligt samvete över resterna och min bristfälliga förmåga att bedöma åtgången på grönsaker.
Då är jag visserligen säker på att om erik hade ätit sin portion så som han borde, hade det varit perfekt..

Så sitter jag här nu och vet inte om jag kommer behöva gå upp tidigt imorgon, eller om jag ska få belöna mig med kvällsmacka och te. Det måste nästan vara det bästa som finns: kvällsfika. Förmiddagsfika på helgen är nästan lika bra eftersom det inbegriper massa gegg och grönsaker, men jag gillar nog mer denhär avslappnade stilen med kanske nåt nybakt (ha! as if..) och bara ost o marmelad...

Nog drömt om det, ska bara skriva klart här så skall det besannas.

Det börjar bli dags för mig att samordna mina tv-tider nu. Många premiärer och säsongsstarter under denna o nästa vecka, blir ledsen i ögat om jag missar nåt jag verkligen vill se.. Hoppas på en sund blandning mellan gör såhär, (idol, top model m.m.) och gör inte såhär (sveriges fulaste hem, unga mödrar, grey's anatomy)

ARSLET ur nu! (ursäkta tourettes..) Te, här kommer jag..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0