jag yrar

saker att göra när man inte har något att göra.

dra upp byxbenet på pyjamasen och se hur långt håret har växt sen senast. lägga märke till ett nytt blåmärke på benet.
undersöka om man fortfarande skulle kunna klia sig i pannan med tårna - om man ville
fantisera om hur enklare allt hade varit om det varit tjugo grader varmt ute


igår jobbade jag sju och en halv timme utan rast, dagen innan kände jag mig tillräckligt sjuk för att inte kunna jobba.. Det var jag också, fick feber sen på kvällen. Men när jag riktigt kände där mitt i natten hur den gick ur kroppen och jag fick sova ordentligt resterande timmar tycket jag nog att jag var frisk nog att vara ute ett par timmar, läsa saga och hålla ordning på oregerliga ungar. Det var jag nog också, det är bara det att idag mår jag inte bättre.
Skönt ändå, att jag har dåligt samvete mot mig själv när jag är sjuk på en ledig dag, och inte bara mot kollegor och sambos när det händer på en arbetsdag.

hade hjärtanes gärna gått på stan idag. en liten fika, några nya böcker, en använd rabattkupong på lindex. sen hade småstadsjaget varit nöjt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0