Score!

måste bara få berätta om de senaste dagarna, och det kan jag väl få?

lyckokänslorna anlände redan i torsdags, vilket var min sista dag på jobbet, så som det ser ut nu i alla fall. Alla börjar gå på semester och det var så härligt oansträngt. Blir inkallad att sitta med i samlingen på nyckelpigan, det kändes lite udda först, men sen inser jag att jag ska få paket :) Har fått mitt livs andra avtackning och dom var så varma och sa hur glada dom var att det hade varit jag som kom och jobbade med dom under den svåra tiden. En nalle fick jag, och en bok och ett kort. Score!
Senare efter jobbet har Adam och Lina som hängt sedan tidig eftermiddag orkat vänta på mig och svänger glatt och gärna förbi hos mina föräldrar där vi tillbringar några timmar i hammocken och pratar om allt som händer. mys. Score!
Två sekunder efter dom har åkt läser jag ett sms: "vad gör ni nu? vi är i vildparken om ni vill säga hej?" jag har inget bättre för mig, går på en gång. Möter agnes och georg, i full gång med en omgång boule. Det visar sig vara en talang jag har. Inte att jag kommer nära den lilla kulan som man ska, men träffa de andra stora kloten och putta bort dom, det kunde jag visst ;) Score! Sen kommer officerkompis fredrik, och det första han gör är att hala upp varsin öl till oss alla och går med i spelet. Tyvärr ringer de hemifrån sen och undrar om jag inte hade tänkt äta med dom, så då går jag. men ändå. Score! 
Så blir det midsommarafton. molnen är mörka, men det är bara på väg till bilen som vi känner regnstänk. bara det är Score! Är i mållebo hela dagen. äter, leker, plockar blommor och flyttar hästarna. Vill inte åka vidare men har lovat. Far förbi en snabbis hemma för att äta farmors tårta och sen bär det av till campingen i hult. Piggar upp nina som jobbar till tio, spelar minigolf (gratis), paddlar kajak med christoffer (gratis) och håller på att ramla i för att jag skrattar så mycket. Äter middag på resturangen klockan tio och efter ett sover nog alla riktigt sött i stugan som vi hyr (gratis?) Hela movänta är som våran privata lekplats, det känns så himla bra. Score!
Vaknar lite ledbruten. Nina & madde tar sina första dopp för i år, jag doppar min nedre kroppshalva och är nöjd. Äter frukost i hult, spelar kubb och åker hem 26 timmar senare. Score!
Är inte hemma så länge, en grävmaskin ska köras till mållebo. Jag behöver bara skjutsa bilen. Anländer till en varm och solig gräsmatta där vi planterar ringblommor, klappar hundar och spelar krocket. Får rida en tur i fantastisk natur. Score!

Hemma nu. mycket att göra imorgon. borde sova. ÄR GLAD

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att spela kubb. =)

2010-06-28 @ 19:00:50
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0