dag 3

lova säger:
jag kom fram till att jag måste bestämma mig för vem jag är och vill vara.med tanke på att jag oftast är väldigt asocial på utekvällar hemma med kompisarna, pratar bara med dom jag gick dit med osv, kanske det är helt fel forum för mig att följa med på pubrundor? och vill jag verkligen ha kompisar som har uteliv som intresse? jag vet inte


det är ju hela tiden en kamp mellan vad man vill och vad man faktiskt kommer att göra.
det är ungefär lite jobbigt att börja ny skola som att resa tänker jag mig.
men när man väl satt sig själv i den situationen gör man så mycket mer än man känner sig bekväm med.
däremot det här att man blir starkare som person och att det är bara massa fördelar... När kommer den känslan?
varje dag hittills har det börjat om för mig. vill inte, men kommer att göra.
jag känner mig snarare svagare av att plötsligt få veta hur mycket som jag trodde jag kunde jag inte alls kan

X säger:
jo precis, man tvingar sig ju ändå att göra det, för att det inte skulle fungera att inte göra det liksom. för vart hamnar man om man inte gör någonting? men nej, att man blir starkare... det har jag tänkt så länge jag kan minnas och så länge jag förstått vad det innebär. och det har inte hjälpt. även om man kommer att trivas på ett ställe, så är jag precis lika svag och osäker när jag slutar där som jag var innan, och lika nervös och säker på att jag inte kommer klara mig inför nästa sak jag ska påbörja.usch, nu blir jag ledsen, vad hemskt

lova säger:
haha, jag med!!
det är också lite som mitt sommarjobb var/är.
man är ju helt utelämnad åt sig själv, förutom jourtelefonen naturligtvis, men den vill man ju aldrig behöva ringa.
varje dag är annorlunda och man vet aldrig i förväg vilken som blir tuff, härlig eller seg.
dom flesta av de som hörs och syns i media är väl de som älskar just det ovissa i livet.
så vi andra får känna oss ensamma, speciella och lite tråkiga istället




ANNARS HAR DET VARIT BRA IDAG!
köpte min första kurslitteratur. letandet efter billigt och begagnat fortsätter annars. Någon f.d. lärarstudent som har lite böcker kvar från KLS?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0