ledig en vardag

det här med tredagarshelg, som man tydligen får i denna kursen och gruppen, det är inte helt okej.
tillbringar fredag, lördag och söndag med att njuta av tanken på att vara ledig en dag mer än de flesta andra. Sen när måndagen kommer, som idag, ägnar jag väl mycket tid åt att längta och önska att jag inte skulle behöva vara i skolan på tisdagen.
sanningen att säga har jag det inte för roligt ensam hemma.
men bara för att jag har den här bonusdagen kan jag lätt intala mig själv att hemma är bättre än alternativet. Tanken på att engagera sig i festföreningen, kåren eller styrelsen gör mig lite lätt illamående.
ensamt engagemang har ju inte varit ett vinnande koncept för mig. som det osjälvständiga småbarnet jag är får jag det mycket roligare om en vän kan tänka sig göra samma saker med mig.
någon sån vän har jag inte än. pausar socialalivet lite så länge dåva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0