look at my mom, my mom is amazing

ringde och pratade lite med mina föräldrar idag. sa såhär fint:
- jag tänkte be att få en present för att jag har klarat av ett helt år på högskolan. Det har väl inte någon av de andra (bröderna) varit smarta nog att göra? Jo det är en festival jag skulle vilja gå på...

så börjar jag räkna upp vilka artister som ska dit. För varje namn jag säger inser jag att jo, hon har en cd med varenda en av dom. Så jag avslutar mitt anförande med att säga: Du har inte lust att följa med? 

Vi pratade om annat och la på. Sen ringde hon en kvart senare för att berätta något nytt hon kommit på. Å så sitter hon vid sin dator, har hittat festivalhemsidan. Kollar läget och lyssnar på youtube på de få artister hon inte känner igen.

Ytterligare en halvtimma senare, ett sms: 
Pap tyckte apselut att vi (han å) skulle åka på "where... Så nu måste jag bara :-/ ordna ledigt  B-)


Så skönt att man kan operera över generationsgränserna. Många saker har jag gjort med min mamma genom livet: jobbat på bio, filmklubben, vattengympa, fikat och gått i affärer och inte minst jobbat tillsammans från och till under flera år. Oftast har det varit min idé.

Måste kännas otroligt roligt att ha uppfostrat en sån underbar dotter som hon har!!

Kommentarer
Postat av: issa

Gud vad kul. Alla tycker jag är dum i huvudet som till och med festar med min morsa. (inte klackarna i taket shottrace fest men ändå) kanske du är den som förstår mig.

2011-03-21 @ 00:48:52
URL: http://fegpoeten.wordpress.com
Postat av: Sofie

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-05-07 @ 22:00:20
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0