hjärnsmältning

jag har jobbat med barn för mycket.
sk
jag har jobbat med barn för mycket.
skulle be erik ta fram resterna av hans födelesdagsefterrätt från frysen. tvekade på om jag skulle säga tårta eller kaka

först blev det Kårta

sen Tarka


och det var verkligen inte med flit. Men så lekte jag "gömma håret" med ett barn igår och lekte häst idag. 

(gömma håret förresten, det var inte min idé. Jag satt på golvet när hon plötsligt knör ner min tofs innanför skjortkragen och med sin gälla röst utbrister väldigt nära mitt öra: val äl hålet?" Om och om igen lekte vi sen gömma håret. kul!)

Kommentarer
Postat av: Franny

Hahahaha, jag sitter och hoppar av skratt för mig själv! Tänkte tidigare idag att det är alldeles för längesedan du bloggade, och så kommer det en riktig guldklimp! ;)

Sånt där typ Kårta och Tarka är roligaste felsägningarna nästan. Vi har många sådana höjdare här hemma som vi lagt på minnet, typ "har du någon vin fittvätt?" (fin vit-tvätt)och "kan du ta pram min flånbok?" (fram min plånbok).



Och gömma hålet verkar ha varit en riktig höjdare! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0