Briefing

har ju lånat sista säsongen av Vita Huset, nummer sju, av pappa. Vokabulären och energin smittar av sig lite lätt på mig ;)

Igår gick jag och Sanna upp klockan sex, åt frukost och var nere vid spårvagnshållplatsen vid sju sisådär. Klipptiden började halv nio, det kändes som det gick lite snabbare än förra gången, men då hade vi lite mer hår att jobba med också.. Som det nu var hann hon klart i tid, 2,5 timme senare. Sedan följde en och en halv timmes väntan! Sent omsider kom tanten som skulle bedöma frisyren, hon verkade vara ganska nöjd ändå.. Jag hade tidigare bett om att få bli klippt ytterligare lite efter det, i en frisyr som inte var så extremt enligt regelboken :p  Ja jag är nöjd, få se vad ni andra säger..
Det blev lunch på ett himla fint och mysigt ställe precis vid brunnsparken som jag kunde rekommendera om jag mindes vad det hette.. ^^ Vad jag däremot kan säga om det är att de tar samma pris för en festis som Lennarts gör (!!)  Då blev jag genast ännu mer lite trött på det överprisiga lilla konditoriet i eksjö... 
Vandringen fortsatte inne på Nordstan, och jag hade hela två timmar på mig innan jag ville vara på stationen :) Inhandlade födelsedagspresenter till mamma (22a januari) och emma (april...)  Trötta släpade vi oss slutligen in på hemköp för lite vardagsgöra för Sanna.
Tågresan hem var enormt behaglig. Tåget var fullsmockat till en början, men jag hade lyckats knipa åt mig en fönsterplats med bord. Efter allingsås var tåget tömt till 9/10, mellan vårgårda och habo hade jag hela vagnen för mig själv :D
Anyways, det blev bra 24 timmar i Gbg. Idag ska jag ta tag i saker, om jag någonsin ska kunna bli lika framgångsrik som dom i Vita Huset ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0