En kväll igen

Att vara här en fredagskväll, inte någon annanstans, eller på väg in i dimman, är det okej? Skulle tippa på att just nu är 2/3 eller möjligtvis 3/4 av mina vänner ute och festar. Det stör mig*, funderar på varför.

Hade kunnat påstå att jag inte minns senast jag var ute, men det gör jag - juldagen. Inte roligt.
Innan dess? september, adams och fridas fest. Men då följde jag inte med ut efteråt, jag var lite sjuk och skulle köra hem till nässjö.
Innan dess? Ja där börjar det bli disigt. Säkert var det inte helgen innan i alla fall ;) Men det gör inget, tror jag.

Vad gör alla som festar? Vad gör vi på fester som jag inte behöver göra? Det uppenbara: ragga. Det onödiga: supa. Det man hellre gör hemma: träffar kompisar. Det man inte kan göra hemma: träffa nya kompisar. Det jag saknar: dansa.

Jappjapp, då har jag kommit fram till att jag vill gå ut, och det snart, för att dansa!

Det som stör mig* kan vara att jag inte har någon som delar mina preliminära mål. Men mest av allt blir jag irriterad på att känna mig onormal. Det talas om hur mycket man sparar genom att tillexempel inte dricka och festa varje helg. Det sparar jag, men har ändå inga pengar :p Jag sparar in på att röka, köpa tidningar och många kläder. Det får bli ett annat kapitel ;)

Nä, om jag nu skulle gå och ta mig lite vin eller något annat ur vårt spritförråd, och försöka glömma vardagen, och att den förföljer mig varenda helg också... Ha det så kul alla festprissar, och vill ni någon gång dansa utan en tanke på morgondagen (eller på att bli full eller hångla i mörka hörn.) så hör av dig. PLIIIZ


Kommentarer
Postat av: Malin E

Säg bara till, jag vill oxå dansa =)

2009-01-28 @ 12:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0