Hotellet revisited

hade en riktig lyckodag igår, både dragkedjan till myntfacket i plånboken och bankkortet gick sönder så nu får jag äntligen uppdatera mig ;) funderar på att skaffa en portmonä och en korthållare istället för en ny pluska, är det vettigt?

kortets magnetremsa måste ha blivit skrapat när jag lade det i byxfickan med legget och några hårspännen. Det innebar att madelene fick bjuda mig på inträdet och en drink, medan nina köpte lakritsshottar åt oss alla tre. Tack kompisar, nästa gång är det min tur :) Hotellet var lite lite annorlunda än vanligt.. Hade några nya kompisar att hälsa på, vikarekollegor =) Förutom det kände jag inte en kotte! Det var vi, 18-20åringar och 40+. Kvällens DJ vet jag inte vad jag ska säga om, det finns mycket att säga..! För min del får han klart godkänt, det är första gången jag hör håkan hellström på eksjö statt ^^ han spelade nästan uteslutande låtar alla kände igen, en hel del 80tal, svenskt och "life is life" (Det var då det! Skumdisco i ishallen känner jag) Föredrar det alltid framför okända remixar av okända danslåtar, det är för opersonligt. Calle Kristiansson kom på scen inte alltför försenad, redan lite svettig? Efter två låtar var han tvungen att hota med att sluta spela för att folk inte ville sluta trängas och trycka på. Då hade vi som väl är redan slutat försöka hålla en plats i klungan och ställt oss vid väggen istället. Det var ingen toppenspelning, men ett bra försök i helt fel forum :)
Plötsligt vid midnatt går så brandlarmet.. Det är väl bara att gå ut antar vi och gör så. Tre minuter senare går vi in igen för det är bara ett tjugotal andra som gått ut. Många andra står i hallen, och det är nog bättre att stå där så slipper man frysa.. Lite efter det kommer det trots allt en vakt som kör alla på porten. Brandbil kommer! Stegbil också! Sen får vi gå in igen, alldeles troligt är att det är falsklarm. Tappar lite i stämning och christoffer är redan inkallad  så vi tar våra jackor och drar oss åt mitt håll..

Var redan tidigare lite sugen på att be att få en affisch, men i garderobskön far något i mig och jag tar helt sonika ner den som sitter på väggen, rullar ihop den o döljer den i jackan tills vi kommit ut. Nu sitter den på väggen här hemma. Ibland är jag bara så bra ;)

Kommentarer
Postat av: emma swärd

Hej du! Tack för den fina kommentaren! :) Det låter som om ni hade en bra kväll på hotellet :)

2010-03-09 @ 09:22:08
URL: http://sommarromans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0