det svåraste

blev informerade om kursens första uppgift idag, även om det inte är den som ska lämnas in först (snarare sist, sjunde januari...)

Det handlar om essä, och jag är så glad så glad :) Ända tills dom förstör det att det ska vara två källor varav minst den ena ska tas från kurslitteraturen. (som om deras kursupplägg är det bästa och enda här i världen)
Till råga på allt säger först roliga jörgen att man visst får göra både radbrytning och indrag, bara man har kontroll över det. (?) En timme senare står ask och påstår att man måste måste välja. Usch vad arg jag blev. Gick fram till henne och frågade efteråt, och hon sa att jovisst, om man visste vad man gjorde. Vad bra, sa jag. Då kan jag testa det i första utkastet (som ska få respons från en lärare) Nej, säger hon, det är väl onödigt att förstöra sina chanser. Menar hon på. Hade god lust att trycka upp ett år på skrivarlinje i ansiktet på henne, men lät bli. Det är så väldigt onödigt ifall det visar sig att jag inte kan sen.
Det svåraste av allt är ändå, och kommer alltid att vara att HITTA PÅ vad man ska skriva om... alla tips mottages med glädje. Det ska bara vara något som kan problematiseras ur en pedagogisk synvinkel och helst kunna anknytas till vår blivande yrkesroll.

Kommentarer
Postat av: Franny

Nu blev jag också ganska arg. Varför kunde du iallafall inte få försöka då, eftersom ni skulle få respons innan den definitiva inlämningen? Man ska väl för sjutton uppmuntra studenterna? Hmpf!

2010-11-16 @ 15:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0