Helgen i ord

det började med lite katastrof tyvärr, sen var väl erik inte på sitt bästa humör.
Men rent vänskapsmässigt stod vi ut väldigt bra tillsammans i nästan 48 timmar
Nina säger:
ajdå
lova säger:
skulle ner till stationen o hämta henne då, och svänga förby jysk på knalleland innan dom stängde. Panik panik när vi inte kommer in i garaget med våra blippar
(=magnetbrickor, "nycklar")
Nina säger:
ajajdå!
lova säger:
jag skyndar tillbaka upp till lägenheten för att hitta telefonnummer till jouren som borde kunna öppna. Ringer flera, fel nummer eller telefontid.
tjugo minuter senare får vi tag på securitas, men dom har mycket och göra o kommer tidigast halv åtta o öppnar garageporten - ingen bil - ingen gästsäng.
Nina säger:
snacka om katastrofigt, vilken start på helgen!
lova säger:
agnes vågar åka buss mellan stationen o busstorget, så går jag ner o möter henne där.
behöver jag säga att jag är så stressvarm att jag bara har jacka o t-shirt på mig? ^^
Nina säger:
nä, det förstår jag
lova säger:
försöker få henne att gå åt mitt håll ,men instruktionerna misslyckas och hon går åt motsatt håll och hamnar i en mörk park. Frågar lokala ungdomar och kommer till busstorget igen iaf, så jag ber henne bara stå stilla..(!)
Sen ringer erik plötsligt och har varit på jysk ^^ Nån annan har hämtat sin bil från samma ställe så han kom in o hämtade sin. köper mat, ser dobidoo, skavlan och idol.
det började med lite katastrof tyvärr..
skulle ner till stationen o hämta henne då, och svänga förby jysk på knalleland innan dom stängde. Panik panik när vi inte kommer in i garaget med våra blippar
(=magnetbrickor, "nycklar")
jag skyndar tillbaka upp till lägenheten för att hitta telefonnummer till jouren som borde kunna öppna. Ringer flera, fel nummer eller telefontid.
tjugo minuter senare får vi tag på securitas, men dom har mycket och göra o kommer tidigast halv åtta o öppnar garageporten - ingen bil - ingen gästsäng.
agnes vågar åka buss mellan stationen o busstorget, så går jag ner o möter henne där.
behöver jag säga att jag är så stressvarm att jag bara har jacka o t-shirt på mig? ^^
försöker få henne att gå åt mitt håll ,men instruktionerna misslyckas och hon går åt motsatt håll och hamnar i en mörk park. Frågar lokala ungdomar och kommer till busstorget igen iaf, så jag ber henne bara stå stilla..(!)
Sen ringer erik plötsligt och har varit på jysk ^^ Nån annan har hämtat sin bil från samma ställe så han kom in o hämtade sin. köper mat, ser dobidoo, skavlan och idol.
Underbar fajitaskyckling till middag och en skön gästsäng inköpt räddade min kväll. Puh!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Hallå! För strax över ett år sedan drog jag igång en blogg om Skavlan på skavlan.org men pga studier så har det tyvärr inte blivit mycket skrivande. Trots att den inte är uppdaterad på länge så kommer det fortfarande gott om besökare. Eftersom du också gillar programmet så tänkte jag höra om du är intresserad av ett samarbete där jag utvecklas bloggen med design, etc (ingår i min utbildning) samtidigt som du bloggar om avsnitten? Givetvis står jag för kostnaderna (domän + webbhotell). Hör av dig på min mail om du är intresserad. :)

2010-11-22 @ 23:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0