tentafest!

njuter inte riktigt av att skriva på tangentbord just nu, trycker fel för många gånger och kan varken fokusera tankarna eller blicken så som jag brukar. Sammanfattningsvis har jag druckit en cola och en mojito och blivit ilurad två fyror "fishermans" (shot som smakar som fisherman's friend-halstabletter. inte min favoritsmak)

tidigare idag, mellan två och fyra ungefär, skrev jag och mina klasskompisar en tenta med titeln läs- och skrivutveckling. Oavsett hur det faktiskt gick så gick jag ut ur salen med en bra känsla, och på de frågor man kan jämföra (inte så lätt med essä-frågor) hade jag åtminstone samma svar som de andra :) Just nu försöker jag njuta av nuet, tar ilskan och sorgen sen ifall jag blir underkänd :P En av oss är säker på att hon inte klarade det och skulle med andra ord dränka sina sorger på vår gemensamma after work, vi andra ville mest fira.

hur som helst. jag, fem andra tjejer och arsim hade planerat att gå ut efter tentan. brasseriet var tyvärr abbonerat så det blev motvilligt harrys.. killen som gav sissis kontokort till någon annan i baren förra veckan var vår servitör... (fast han fick lite dricks ändå, hon fick visa hur man gjorde på kvittot sen:))
Åt riktigt mumsiga kycklingvingar med pommes, vitlökssås o barbacuesås, smaskens! Arsim fick för sig att vara snäll som vanligt o bjöd oss tjejer på shots. Kanske avslöjade han lite för mycket när han berättade att han på sina första besök i studiegruppen hade tilldelat oss andra äldre kända män som stämde med våra personligheter. När han efter mycket övertalning sa att mirjam var saddam husein, ida donald trump och sissi antagligen var tomas di leva ville jag inte höra mer, det kunde bara bli värre..! Men dom andra var så nyfikna att jag gav med mig. Tur det, jag känner mig riktigt smickrad. Jag hade nämligen fått två gamla gubbar på mitt samvete. Först Einstein för att jag är smart (yay!) och sen hade han ändrat sig till hugh hefner "för han kunde se mig med en tjej på varje arm". Hahaha, tacktack, det kan jag stå ut med ;D

Ja jisses. Det var den kvällen det. eftersom vi började redan klockan fem kände jag mig rätt nöjd med att gå hem redan nio. Tänk, hela kvällen kvar. Nu sitter jag nyduschad och väntar på att mamma, pappa o nisse ska ta vägen förbi borås o hämta med mig till födelsedagskalas i i eksjö imorgon. Mer om det senare eventuellt :)

Puss, kram och godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0