trivsel

börja från början eller börja på mitten? 

vi tar mitten....
idag åkte erik och jag bil tillbaka till handelsträdgården vi hade cyklat förbi igår (i början). Projekt grön balkong är påbörjat så vi hämtade upp en planta energiskog och två krukor med prydnadsgräs, och en spontanköpt "fyndpåse" med en tuff blomma och fyra små vita höstglöd. Fyndet kostade bara 35 kronor och energiskogen var på rea o kostade lika mycket den. Åkte till maxi och inhandlade krukor också. Årstiden inbjuder visserligen inte till längre balkongvistelser men det känns väldigt bra att det finns här, som förberedelse till kommande vår.
så tar vi början:
imorgon påbörjas mina två första veckor VFU - verksamhetsförlagd utbildning - praktik. Det innebär en vecka på ett ställe med inriktningen jag valt, förskola, och en vecka på en närliggande inriktning, i det här fallet skola. Då jag inte har någon lokalkännedom har jag blivit försäkrad av en klasskamrat att skolan är jättebra och jättemysig. Problemet som återstod dock: Vart ska jag??
Fick med erik ut på en cykeltur igår lördag. Målet var Trandared -> Hulta -> Sörmarksgårdens förskola & Ekarängskolan. Satan jävlars helvete vilken uppförsbacke det var genom trandared, ända fram till redan nämnda handelsträdgård. Det började med en nedförsbacke från vårt bostadsområde, och säkert 500m plan mark innan backen började. Därefter följde en lika överjävlig nedförsbacke (som man ska uppför på vägen hem, jag planerar i förväg jag).
Summa sumarum:
det var väldigt lätt att hitta med några gatunamn nedskrivna i förväg.
jag ska lära mig åka buss imorgon.
Nu ska jag förbereda min VFU-intervju! Puss och godnatt

Kommentarer
Postat av: emma

åhnej, inte ska du lära dig att åka buss inte! Det är jobbigt den första dagen, värre den andra och sedan blir det bara lättare - muskler och motion, muskler och motion ;)

2010-10-04 @ 01:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0