Jag har det jättebra, men...

tja, några saker saknar jag nu trots allt! nu ska jag göra en lista över dem.

nagelfil - av någon anledning har både min och husets försvunnit i samband med inflyttningen. resultatet är att jag igår bet ner min åttonde nagel till intet. 

min tv - såg fram en del mot att sitta vid någon annans tv och ta del av sådant jag inte annars skulle ha sett; dramaserier, filmer och dokumentärer. Men med inspelningsmöjligheter på två program och någon som är van vid att använda dem båda blir det en strid på kniven varje kväll... Och så glömmer jag bort vad jag egentligen vill se 

aktivitetsnivå - rummet ser ut som en soptipp, rena och halvrena kläder i en röra. har inte lagat middag en enda gång hittills och mina försök till disk/dammsugning/tvätt står på noll, eller en halv. Hur gick det här till?? Det är inte mitt hem, känner inte samma ansvar och vet inte var jag ska göra av allt. Trist.

varmvatten - här hemma är tillgången på varmvatten inget problem, däremot tar det 5-10 minuter att spola fram det. innebörden blir att det inte blir lika roligt att duscha, inga spontana ansiktsrengöringar och så vidare. brist på kurage.

egen(eget) säng/badrum/klädskåp - det säger sig självt. mitt hem är min borg. Däremot saknar jag inte vår soffa/balkong/eller matplatsen. Så är det med det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0