tränings- och hälsotankar

Det trodde ni inte va, att jag skulle ha en sån?! 

mina tankar grundar just nu sig på följande: 
bloggen jag läser och bloggen jag inte läser
kortbyxorna jag lämnade kvar i garderoben 


Jag har ofta  varit stolt över hur mitt fysiska utseende sedan många år tillbaka inte nämvärt förändrats - på gott och ont. Med tanke på att jag inte tränar och testar min fysik så kan jag inte jämföra den hälsosamma effekten min livsstil har utan bara vad som visar sig på utsidan. Intensiv stress framkallar en finne på hakan vet jag, så det undviker jag. Men allt det andra? Äta onyttigt, äta mycket, åka buss, se på tv - vad händer då? Det man inte vet mår man inte dåligt av. 

Byxorna i garderoben, de jag inte burit på två år och nog mest använde för fem år sen. Ostretchigt tyg i storlek 38. I förrgår bestämde jag mig för att prova dem. Tänkte: Tror inte jag har förändrats sen dess, har jag det blir detta beviset. Hmm...trist, dom passade inte!! ungefär fyra cm saknades runt höften för att kunna knäppa dem, inte en lönt att försöka. Bevis ett på att det fysiska utseendet har förändrats och med den högst troligt min hälsa, åt det sämre hållet. 

Idag: provar byxorna en gång till innan jag lägger in dom i garderoben igen (om ett år kanske dom passar igen!) Men nej, idag passade dom! En rask kalibrering av min tankevärd - jag är fortfarande väldigt bra som jag är. Jag baserar alltså min kroppsbild efter vilka kläder som (fortfarande) passar. Så kan man också göra.. 


Ytterligare en trigger till varför jag tänker mycket på det här just nu:
http://egoinas.se/?p=10444#
Vilket kontras här:
http://paow.se/?p=34631
jävligt intressant faktiskt. Glad att jag är för gammal för internet, bloggar och påverkan från det. 

glad att jag kan tycka om mig själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0