kaffe

något jag har vetat länge men inte upplevt förrän nu är grupptrycket som utövas genom kaffedrickning. Det är en bonding experience som det känns väldigt oartigt att tacka nej till, vilket gjorde att jag genomled hela förra veckan med en eftermiddagskaffe, oftast utan mjölk dessutom
sen sa jag nej tack en dag, men föll till föga idag igen. 

Hämtar på diskbänken och kommer ut till målarrummet med min kopp. Sätter mig igen bredvid mina pärlande vänner, fyraåringar.  En av dem ser när jag tar första klunken och lite smått skrynklar ihop ansiktet av smaken. Så tittar hon mig i ögonen och säger allvarligt: 
"Fröknar behöver inte dricka kaffe om dom inte gillar det"

Jag ler och håller med, men det räcker liksom inte. Utropar Vad bra sagt!! Och kära fyraåring, du kommer få din beskärda del av grupptryck, anpassning och att vänja sig vid äckliga saker. Jag väljer att hålla med dig så länge du vill!

Kommentarer
Postat av: Franny

Hahaha! Ååååh så söt fyraåring! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0