Lille kissen

Sitter vid matbordet och tittar på Strumpan, hur hon tuggar lite förstrött på ett blad i en bukett som börjar vissna och står i fönstret. Sen sätter hon sig på det lilla bordet och ser ut över rummet. Tyst, för en gångs skull. Och jag blir glad att katten finns.
Annars så åker jag snart härifrån eksjö, tillsammans med mamma och pappa ska vi först till borås, och imorgon till göteborg och bokmässan. Till dess måste jag kolla hur mycket pengar jag har på kortet och välja vilka skor som ger minst ont i fötterna. Lärarryggsäcken måste med för bokbärning. 

Minimalt med tid har ägnats åt skolarbete i veckan. Istället har jag valt att vara ute i trädgården och plocka och rensa äpplen. Sett Forsyte-sagan med mamma (tio avsnitt à 75 minuter) och gjort äppelmuffins. 

Tack vare jäkla återblicken nu blev jag ledsen och vill inte alls åka härifrån. Nähä, skärpning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0