matblogg från borås

Erik och jag var på knalleland i lördags för att "fynda storpack" på willys. (att jag sen hittade ungefär samma priser på ica maxi innebär inte att vi fattade fel beslut, bara att vi fick bevis att vi råkar bo fem minuter från stans bästa affär ^^)

Hastigt och lustigt bestämde jag att vi skulle köpa takeaway, och erik bestämde att då kunde vi testa på Young Thai som skulle ligga "någonstans på Knalleland", ja vid ica närmare bestämt. 

Det var lätthittat, och till vår stora förvåning hade dom drive-in! Men då en av oss skulle använda faciliteterna gick vi in istället. Jag fick välja mat länge och väl under tiden faciliteterna nyttjades, och hade bestämt mig rätt snabbt: räkor i het sötsur sås med cashewnötter. 
Erik väljer kyckling i gul curry. Vi får väntetiden 20 minuter (Hur gör dom vid drive-in?? Tomgångskörning 20+ minuter känns dumt?) 
Jag inser efter ett tag att min rätt hade två chili för styrka, oops.. Det blir så småningom klart och vi åker hem med en väldoftande och riktigt varm påse.
Matmässigt sett:Jättegott! Inte alls så starkt, kanske en halv chili möjligtvis.. Vilket passar mig perfekt. Det enda frågetecknet kring min rätt är var de lätt kokta gröna ärtorna hör ihop med en thailänds wok..?
Mitt slutbetyg, inräknat ärtor och väntetid (samt priset på 105:- plus en "aluminiumform och påse-avgift på 5:-) blir: 8/10
Nästa gång ska vi testa drive-inen, nu har vi ju en meny att botanisera i :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0