Dagens.... intressanta?

Nja, dagens äckliga tror jag det får bli istället. Går över busstorget. Lägger inte märke till den överkörda fågeln först. Hur sjutton har det gått till förresten? En buss går inte såå fort i stadstrafik, det måste ha varit en gammal och trött fågel.. 

Hur som helst så ser jag inte att den ligger där, platt, förrän en äldre kvinna går fram till den och PLOCKAR UPP DEN. Jag skojar inte. Hon bär den i yttersta vingspetsen - det som följer med åtminstone och inte ligger insmort i kullerstenarna. Långsamt går hon sen åt andra hållet från mig sett. Jag vänder mig om för att se om hon har slängt den eller tänkt ge den till en busschaufför. 

Tyvärr får jag aldrig veta det. Mysteriet kvarstår, och det gör säkert hon också, med en död fågel i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0