Vad göra? Varning för upprördhet.

Vad göra? Varning för upprördhet. Innan samlingen har jag idag informerat handledaren om att jag ska ge barnen en present. På samlingen väljer hon ändå att först tråka ut dem med en världskarta och massa prat. Hon lämnar sen över till mig. Jag berättar att det är min sista dag och att de ska få en present för att minnas mig. De åtta barnen får öppna lite var på paketet, men jag märker framåt de tre sista att koncentrerationen brister. Inser att det är för att min handledare har börjat prata om och visa på kartan igen!! När väl boken dyker upp ur paketet är den en annan pedagog som utropar: jag ska till Australien i sommar! De vuxna pratar om det medan jag försöker få barnen att se vad de fått... Handledaren ser att jag är "färdig" och ber alla gå in och sätta sig vid matborden. Inte ett ord till tack. Det är så jävla respektlöst!! Jag trodde inte mina ögon men det går inte att ignorera. nu är jag bara så trött och ledsen. Frågan är, ska jag glömma och gå vidare eller konfrontera?


Kommentarer
Postat av: Franny

Om du har mod och ork, så tycker jag att du ska konfrontera! Jag tycker det var fruktansvärt respektlöst.

Det enda jag kan referera till är min sista dag på dagis i höstas, då hade ju jag bakat och så köpt ett kort med. Och då samlades alla, bara för min skull liksom, och allt bara kretsade kring mig hela samlingsstunden. Det är så det ska vara när de haft hjälp flera veckor och man skött sig och dessutom bjuder på nånting på slutet! Riktigt illa! Jag blev också svinarg nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0