LAS

5 § Avtal om tidsbegränsad anställning får träffas 1. för allmän visstidsanställning, 2. för vikariat, 3. för säsongsarbete, och 4. när arbetstagaren har fyllt 67 år. Om en arbetstagare under en femårsperiod har varit anställd hos arbetsgivaren antingen i allmän visstidsanställning i sammanlagt mer än två år, eller som vikarie i sammanlagt mer än två år, övergår anställningen till en tillsvidareanställning. Lag (2007:391).


karusellen fortsätter. kvinnan som tog över mina jobb förut har blivit anställd på annat ställe, men istället för att återgå till min något normala men skakiga vardag har jag blivit överkörd av 60+dam "utan ambitioner på att bli LASad"

Och jag vet inte hur dom vet att inte jag har det, eftersom ingen brytt sig om att fråga..! Det var mamma som tog upp frågan med mig igårkväll, när det redan var lite för sent kan man säga.
Som synes i utdraget här ovanför är jag inte ens i närheten till att behöva tänka på saken, borde inte vara. Jag är ju uppe i hela tre (!!) månader nu, sen oktober. Tack så mycket, lojalitetskrisen till kommunen fördjupas

Kommentarer
Postat av: Frida

hej louv;) hur är allt med dig? och hur är det med dig i din vardag? här uppe är de verkligen mycket med snö nu och skolan rullar på. puss på dig

2009-02-07 @ 14:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0