Tummen ner för toppstyrning

jag tänkte att nu verkar det ändå vara rätt bra att vara jag.  i morse hade jag jobb, mat, katt o pojke. Så, fint liksom :) Sen så blev det som det nu är, och hjärtat sjönk hos mig.

Det har kommit direktiv uppifrån, någonstans inom kommunen, att en viss person, med utbildning och sånt antar jag, är på något sätt en anställd vikarie inom barnomsorgen, där jag jobbar. Förflyttad till det området där jag arbetade i morse kändes det lite lagom peppt att höra att nu har hon första tjing på vartenda vik som visar sig på de förskolorna. Inklusive det jag påbörjade idag. Till lunchen idag fick jag höra hur 9 timmars arbete bara gled ur händerna på mig. Och jag som trodde att jag skulle klara finanskrisen rätt bra ändå. (om vi glömmer allemans- och rysslandsfonden för ett litet tag)

Nu säger jag inte att hon inte har rätt att ta jobb, och att utbildning och erfarenhet inte spelar någon roll. Det är toppstyret som stör mig mest! Anledningen till att någon blev påmind att berätta det för mig nu idag var att en post-it-lapp med typ 6 jobbtider stacks åt mig, och sedan togs bort - dom skulle ju hon få chans att tacka ja till först..! Om dom ville välja mig som ändå varit där i mer än två år, så får dom inte det helt enkelt. Tjusningen med kommunanställning börjar blekna må jag säga.

Så nu fick jag lite extra anledning att putsa på och skriva ut mitt CV. Där är mitt största problem att det känns som jag fått jobbet, bara jag bestämt att jag skulle klara det och vill ha det. (se bokhandeln, och turistbyrån) Denhär gången är det inte lika allvarligt, skulle jag tro. Det gäller konsum och ica, och nej jag ska inte tro att jag är något förräns jag har har något. Ett anställningskontrakt och min första lön kanske?

Hmm.. Vad sägs? En sommar på konsum och sen 3,5 år högskola till förskollärare? Man får ju hänga med i lågkonjunkturen lite..


Kommentarer
Postat av: elin

först och främst skulle jag vilja tacka för visad omtanke i mitt blogginlägg häromdagen :) sen skulle jag vilja säga att usch vad taskigt det där lät! nog för att du inte har utbildning, men du känner ju barnen, personalen och stället.. det borde ju betyda åtminstone så pass mycket att dom får välja själva vem dom vill ringa in. jag vill förresten jättegärna glömma allt vad fonder heter, vilket katastrofår! till sist vill jag säga att jag hade nog aldrig trott att du skulle vilja plugga till förskolelärare, men nu när jag tänker på det så.. varför inte :)

2009-02-03 @ 03:33:25
URL: http://ettstyckeelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0