försvunnet & förlorat

min älskade ipod försvann i maj i år. vi åkte tåg tur och retur till lundakarnevalen, och jag hade för en gångs skull stor anledning att ta den med. med det menar jag att sen jag fick den har den kommit till användning som mest då jag pendlade till kärleken och senare till skolan. En femminuters cykeltur till jobbet i ibland rusningstrafik är inte ett rekommenderat användningsområde för dövande musik.
Hur som helst, den försvann och jag hade två teorier. jag glömde den på tåget på hemresan eller någon hade plockat åt sig den på det lilla gulliga hotellet vi bodde på. Jag gillar ju inte att tro dåliga saker om sig själv så därför fick den mest självklara förklaringen återföljas av en med lite mer svart/vit dramaturgi.
Jag hittade min ipod idag. den låg i rottingkorgen vi alltid har stående i hallen, som snabbt fylls på med papper, reklam och brev. jag är totalt förvirrad och väldigt glad för detta nu.
Det påminner mig om i somras när jag plötsligt inte hittar den custom made-a namnskylten jag hade till receptipsjobbet. Borta! Några veckor, månader senare hittar jag den inför näst sista arbetspasset (eller något sådant, typiskt) Den ligger i lugn och ro i en sko i hallen.
Slutsats. Det är banne mig ganska roligt att tappa bort saker, bara man hittar dom igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0