mejl till *insert random company name*

Hej!
Under två månader i somras då jag inte kunde hämta ut min post hade en ansenlig hög samlats. Tyvärr när jag bläddrade igenom den visade sig mer än hälften vara reklam från er. Jag blev ganska ledsen och bestört när jag insåg hur slösaktigt det var och hur mycket det måste bli för bara ett hushåll under ett år.
Till min fråga: Kan jag avsäga mig alla utskick, all reklam och alla kataloger från er, utan att behöva säga upp mig som kund? Är det möjligt? Det är de alternativen som står till buds för mig, som miljömedveten konsument.
Mvh Lova Lindenmo
Hej!
Under två månader i somras då jag inte kunde hämta ut min post hade en ansenlig hög samlats. Tyvärr när jag bläddrade igenom den visade sig mer än hälften vara reklam från er. Jag blev ganska ledsen och bestört när jag insåg hur slösaktigt det var och hur mycket det måste bli för bara ett hushåll under ett år.
Till min fråga: Kan jag avsäga mig alla utskick, all reklam och alla kataloger från er, utan att behöva säga upp mig som kund? Är det möjligt? Det är de alternativen som står till buds för mig, som miljömedveten konsument.
Mvh Lova Lindenmo



Vi får se om och vad de svarar.. Allt jag skrivit är sant, för jag blev verkligen upprörd när 90% av min post för hela sommaren består av reklam för olika klädföretag och annonstidningar som borås stad skickar ut. Önskar mig för i helvete nästan hellre en räkning istället för detta konsumtionsvansinne. Hur många fantastiska erbjudanden kan man ha under två månader? *räknar efter* 8 stycken blir svaret. bara från ellos.

Kommentarer
Postat av: Issa

Haha

jag har en fin Ej reklam tack lapp på min låda. dock inte jag som satt upp den utan tidigare hyresgäst (jag hade aldrig haft framförhållning att sätta upp en) ehh.. ja iallafall så får jag räkningar höglandet nu Vetekornet och utskick från hm några gånger i månaden..

Jag älskade förövrigt ej reklam skylten tills alla fick IKEA katalogen utom jag. Dock har pojkvännen lovat att jag får titta i hans när jag vill.

2011-09-28 @ 16:09:25
URL: http://fegpoeten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0