Ppk

Har precis kommit hem från jobbet där det har varit juligt idag. Jag skulle hoppa in för ett läkarbesök, så jag började klockan nio i morse. Det var bara att ta i med hårdhandskarna på en gång: gå och tvätta händerna för nu ska vi göra pepparkakor. Ville inte förstöra deras entusiasm så jag sa inte ens åt dom att städa först..
Det var uppdelat så jag hade fem barn inne och resten var ute och väntade på sin tur. Min tur var att jag fick vara inne och dega hela förmiddagen =)
Mamma sa igår att barn brukar kavla ut degen, trycka dit en enda form i mitten och sen börja om igen. Det förekom hos oss också.. men de flesta var ändå mycket mer flexibla än så och jag är jättenöjd med resultatet!

Bakade pepparkakor med mamma igårkväll också. För första gången vad jag vet var pappa också med på ett hörn, men han har lite problem med sin prestationsångest så det tog lite längre tid för honom att komma igång... ;) Jag är mer för fritt skapande i dessa tider, det blev hästar med ryttare, en kör av gummor, en stor gris med en antigris (som pappa sa) i magen, och massa hästar med eller utan ben och flygande man :) Ingen kamera med, hoppas jag hinner fota lite innan nån äter upp dom :)

Så förutom allt som känns bra nu blir jag tvungen att inse att jag inte har mer jobb i veckan.. :/ Det kommer bli en deppig 25e januari som det ser ut nu. Önskar mig pengar till min födelsedag så jag har råd att betala hyran ^^ Ska ge mig av till soffan och mina amirugumi-projekt, hade bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0