Snor & marknad

Ååååh jisses.. Sådär lagom pigg är jag nu, men det har varit en sån vecka också... Är inte helt frisk, men varför ska det hindra att man gör allt som var tänkt? Har varit noga med att ha lite papper med på stan ifall jag behövt snyta mig, bra tänkt ^^

I fredags var vi hos eriks chäf, han bjöd på julbord på ett värdshus i sommen, och vi var på för- och efterfest i hans o sambons jättejättefina lägenhet i tranås. Var inte vidare delaktig i något samtal, men lyssnade med stort intresse på allt som sas som inte hade med timmer att göra iaf ;) tusen fylle- och practical jokeshistorier fanns på lager och det gjorde helt klart kvällen värd :)

Julmarknad idag och igår, båda dagarna naturligtvis. Rekar utbudet på lördagen och handlar på söndagen ;) I år blev det 4 nyttiga saker för 10kr/st, en ring i brons, tre surdegslimpor (nyttiga och extremt tunga faktiskt), sju strumpor i samköp med erika och fudge.. I samförstånd med erik inhandlades också karameller i fina glasburkar och en strut i lackat järn att hänga ute och ha t.ex talgbollar i.
Svärföräldrarna var här igår och vi var ute några timmar, med undantag för när dom gick visning på aschanska gården - då låg jag hemma o vilade och läste tidningen. (Hade kvällen innan blivit uppringd och tillfrågad att hoppa in för en pianospelare som blivit sjuk, men det kändes bara inte aktuellt...) Vi åt varmkorv och lasse o jag tog varsin portion av husarernas ärtsoppa också, det var gutt!
Erik och jag bjöd sedan på middag på Sunrise, jag var snäll och fick med mamma och olle också. Hade jag vetat vad notan skulle hamna på kanske jag hade valt annorlunda.. ;)

Ska väl inte dröja kvar vid berättelser om mitt hälsotillstånd, för det är väl ingen som bryr sig. Jag väljer att tro att det är eran förlust, så så kan det vara.... Ska bara säga att jag förutom förkylning nu har ont i armbågen av att ha suttit vid datorn och sovit och legat i soffan för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0