en såndär utomhusperson

alldeles strax bör riset vara färdigt, innan dess ska jag steka en bit fisk och tärna tomaten. det är full fantasi vad gäller matlagningen, skönt att jag inte är kräsen :)

igår handlade det också mest om mat, och om vädret som var för fint för att slösas bort på något vanligt. agnes och jag var ute och gick, tiden också. Ska vi grilla? sa vi, och ja, det skulle vi :) erik var på, och det var georg också. Gjorde en snabbvisit i hans nyinflyttade lägenhet och tog oss i splittrad trupp till hemköp och inhandlade grillgrejer. Borgmästarängen blev vårt mål. Marshmallows smälte över öppen eld, glöden förfärdigade köttet och det blev en sjujäkla måltid som sent ska glömmas, mest för att inramningen var så perfekt.. En promenad till sjökanten efter maten - lite tu man hand - och sedan hem igen. Fy va fint =)

utomhuspersonen i fråga är jag, det är bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0