Kära Träningsdagboken

Du och jag har ju aldrig haft speciellt mycket med varandra att göra. Kommer du ihåg när jag gick på högstadiet och meningen var att vi skulle skriva upp det vi tränade och jag satt kvällen innan inlämning och hittade på trovärdiga alternativ till allt det jag inte hade gjort. Jag var noga med att inte ta i för mycket utan följde för det mesta de lägsta rekommendationerna.

Men idag har det hänt något träningsdagboken. Man måste lägga lite pengar på sin hälsa, inte bara på sin ohälsa. Jag och mamma var i simhallen för ett pass vattengympa, som vi började med i våras. Så här i efterhand vet jag inte vad jag ska tro om resultatet, det kanske du kan hjälpa mig att förstå?


Till att börja med så var stretchingen på slutet något av ett antiklimax. Istället för att känna hur skönt det skulle bli att få sträcka på sig o räcka armarna mot taket ville jag bara helst kröka ryggen och inta köttbulleposition mot kaklet. Måste väl ha utfört de sista rörelserna helt fel.

Armarna gick som vanligt väldigt bra, förutom det att flythantlarna gör min övriga kropp lite oberäknelig. Jag mer eller mindre ligger mage på ytan o pressar nedåt. Men det känns, och det är det viktiga. Att dra neråt, inte pressa är det absolut svåraste, antar att det betyder att mina triceps är klena.

Två saker som i sig inte gjorde träningen njutbar är musikvalet och bristen på endorfiner. Musiken är ganska uppenbar, jag tar i bra mycket hårdare när jag får sjunga med helt enkelt. Att jag inte kan uppleva dessa lyckokänslor som jag läser om är mer obegripligt. Känslor som jag däremot fick under tiden i vattnet var ilska, besvikelse, sorgsenhet och uppgivenhet. Kräver jag för mycket av mig själv, eller av omgivningen? Jag blir inte så sugen på att ta reda på skillnaden om det får mig att känna så fler gånger.


Efteråt åkte jag hem till agnes och hon bjöd mig och georg på hemgjord äppelpaj. Då kändes det bättre ^^ Kan jag få lov av dig att stanna hemma nästa söndag?

Med vänliga hälsningar Lova


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0