meddeprimerad

släppte iväg erik till jobbet för tio minuter sen. han hade precis varit hos tandläkaren, mellanlandade hemma i en timme, och skulle sen åka till ett arbete han avskyr.

jag har jättedåligt samvete för att jag inte har fått arbete sedan veckan innan jul, och att det inte ser ut att bli bättre snart. Hade jag jobbat mer hade han inte behövt jobba där, hade kunnat ta ledigt och hitta ett annat jobb eller gå ner i timmar åtminstone. Aldrig att han skulle göra det utan att jag hade en säker och större inkomst.

Eller inte ens då. instinkten att göra rätt för sig är nog starkare än allt som inte känns bra på den arbetsplatsen. Frågan är vad jag som medberoende ska ta mig till. Blir mer och mer arbetsskygg för varje dag som går, kommer säkert tacka nej på instinkt om någon nu skulle ringa. I alla fall när klockan ringer och jag plötsligt måste gå upp innan tio ^^


Detta var ett mycket förvirrat inlägg. Ta mig i kragen någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0