i ogjort ärende

efter mitt spontana besök hos optikern förra veckan är det bara att inse att det finns både för mycket och för lite att välja på, och att mitt synfel är så gravt att jag utan mina riktiga glasögon kan se hur jag ser ut med andra glasögon på. Assistans kunde kallas in idag, och erik är bra på att ha åsikter. Vi hittade åtminstone 6 nya par att prova. Antagligen var det lunch och dåligt med personal, för tanten bara visade oss till kameran och undrade om jag klarade det själv? jaa, det gör jag nog. Men man ska väl skriva upp vilka man provar, så man vet? Då plockade hon raskt fram papper och penna, men jag fick fråga vad man skulle skriva också.
Efter ett tag återvände hon med den dåliga idén att jag skulle stå på knän på en stol för att nå upp. 
Sen frågade hon om vi visste hur man mejlade hem dom, och sa sen till sin kollega att ungdomar dom lär sig så snabbt så...
Jag gillade att extrajobba där!



Kommentarer
Postat av: Issa

har du aldrig linser? Jag måste ha linser när jag provar bågar annars är det helt omöjligt. Låna hem ett helt gäng och be erik fota dig, så kan du sitta i lugn och ro och bestämma vilken bild som var snyggast;)

lycka till

krama

2011-01-17 @ 15:55:54
URL: http://fegpoeten.wordpress.com
Postat av: Lova

Issa!: just smarteyes kan inte låna ut glasögon, dom sparar pengar (antar jag) på att bara ha ett skyltex i butiken.. Annars hade jag såklart hellre varit hemma och vant mig vid tanken :)



Linser hade jag inte tänkt på, tack :D om jag hittar något torrt gammalt par i badrumsskåpen dvs.. ;)

2011-01-17 @ 16:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0