helkväll à la storstad

våningsbuss 100 till göteborg, går av på nils ericsson-terminalen och har tjugo meter till en ingång till nordstan :) 
vi spenderar två timmar strosande mellan affärer och fik.
Möter Nils i Brunnsparken klockan sex och han låter som en väldigt personlig guidebok när vi går mot resturangen.
http://www.profilrestauranger.se/ett/brasserie/mat/

Min middag bestod till slut av lammrostbiff från kolgrillen, med potatisklyftor och tre olika såser (varav jag bytte min bearnaise mot eriks coleslaw) Det var så gott!!! Till det slog jag på stort med ett glas av husets vita och en mumsig virgin daiquiri. Av någon anledning glömmer dom bort att servera mig vinet, men jag klarade mig så bra på min cocktail... Av ytterligare någon anledning glömmer dom bort hela vårt bord så den ensamma tanten bredvid oss, som kom 20 minuter efter, har hunnit få både fördrink middag och äta upp innan vår mat kommer in. En timme efter att vi satt oss. Unga dom vi är tycker vi att det är helt rimligt på en sån lyxresturang, om nu bara inte tanten blivit servad så snabbt :p 

Efter maten, och en dricks på 5:- ger vi oss av mot bion.
http://www.sf.se/biografer/biograf?theatreid=153&maccount=2008&city=GB
Nils bjuder mig och erik på biljetterna till the Kings Speech som födelsedagspresent. Vilken salong o vilken film :)
Under några tillfällen tänker jag på vad jag gör: tittar på en extrem närbild, ca 10 meter hög, av någon jag inte känner... En film man lika gärna kan se hemma i soffan kanske, haha.  

Tänker till och istället för att gå tillbaka till stationen ställer vi oss hellre på korsvägen och väntar på bussen, för då kan nils fånga sin spårvagn också. Behöver inte vänta mer än en kvart i strilande regn så sitter vi på övre våningen i bussen igen. Plötsligt har jag både hunnit somna, vakna och chockat stirra på de röda bokstäverna: Borås resecentrum. Vi rafsar ihop våra saker och sticker snabbt som ögat till södra torget och vår kära buss 7. En oerhört smärtfri hemresa, och resa överhuvudtaget. (100 gick en gång i timmen och 7 varje halvtimma. Vi kunde lika gärna haft en vänttid på 90 minuter istället för 15 ^^)

Ja, en riktig helkväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0