tankar nära inpå sängkanten

sex timmar senare har jag valt ut, redigerat och laddat upp ungefär 130 bilder som ska framkallas. Orken och inspirationen att fortsätta med mina fotoalbum har återvänt, så nu måste jag verkligen passa på! 

Upptäckte efter lite funderingar att i alla fall Akademibokhandeln fortfarande har fotoblad i rätt storlek. Och här levde jag i villfarelsen att det skulle vara smidigare att beställa... 

På tal om det! Jag har bestämt mig för att köpa del 12 i sagan om landet Deverry på engelska istället för att vänta på att någon ska få för sig att sälja sitt svenska ex på tradera eller bokbörsen. Till överpris kan jag tillägga. Det är visserligen ett drygt år sedan jag på riktigt fick inse att jag aldrig skulle få den kompletta serien på 15 delar i samma utgåva, eftersom de tre sista delarna helt sonika inte skulle översättas. Frågan nu är om jag ska välja del 12 i samma utförande som de sista, i pocket. Eller om jag ska köpa den inbundet (slipper fula ränder på utsidan) men i helt annan utsida, dessutom en centimeter högre (ja jag har mätt). Priset skiljer naturligtvis, men är inte avgörande.

Åter till fotobeställningen. Har hunnit fram till juni 2010 nu, vilket är ett stort framsteg. Man får var tacksam att jag inte alltid har tagit eller kommer att ta lika mycket kort som jag gjorde 07-08. Ja jisses. Någon gång kommer man väl ikapp? Och vilken tomhetskänsla det kommer vara då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0